+30 27440 66860

ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Ισθμός: Ένα σύγχρονο αξιοθέατο με μεγάλη ιστορία

 

Η Διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου, ένα αξιοθέατο παγκοσμίου φήμης με μεγάλη συνεισφορά στον εμπορικό τομέα, και όχι μόνο, βρίσκεται σε μια απόσταση μόλις 2,5 χιλιομέτρων από τη SportCamp.

Ποιος όμως μπορεί να είχε την ιδέα να κατασκευάσει ένα τόσο μεγάλο έργο και για ποιο λόγο; Πρώτοι είχαν την ιδέα οι Αρχαίοι Έλληνες που το εμπόριο ήταν η κύρια πηγή εσόδων τους και δυσκολεύονταν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους από τη μια πλευρά του Ισθμού στην άλλη. Σαν πολυμήχανοι που ήταν λοιπόν, είπαν: “Θα χωρίσουμε τη Στερεά Ελλάδα από την Πελοπόννησο για να ενώσουμε τον Κορινθιακό με τον Σαρωνικό Κόλπο και να περνάνε τα καράβια μας πιο εύκολα. Με τον τρόπο αυτό, θα κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολή και θα γλιτώσουμε χρόνο και χρήμα! Έτσι κι έγινε!

Τον 7ο αιώνα π.Χ., ο Τύραννος Περίανδρος έκανε την πρώτη απόπειρα διάνοιξης του Ισθμού όμως σύντομα εγκατέλειψε την προσπάθεια αυτή λόγω οικονομικών και τεχνικών δυσκολιών. Το 32 μ.Χ., και αφού είχαν περάσει τα χρόνια και ακόμα δεν είχε βρεθεί λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρούσε τους καημένους τους αρχαίους Έλληνες, σκέφτηκαν να φτιάξουν ένα δρόμο από πέτρες που πάνω του θα έβαζαν κορμούς δέντρων για να μπορούν να κυλούν πάνω σε αυτά τα καράβια τους. Τον δρόμο αυτόν θα τον ονόμαζαν «Δίολκο». Κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια…πραγματικά! Όμως ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να τραβάς ολόκληρα καράβια για να καταφέρουν να κυλίσουν πάνω στους κορμούς; Επίσης, ας μην αναφερθούμε στις ζημίες που είχαν υποστεί τα καράβια να διασχίσουν όλον αυτό το δρόμο των 6 χιλιομέτρων μέχρι την έξοδο πάνω σε κορμούς. Καταλαβαίνετε πως ούτε αυτή η μέθοδος μπορούσε να συνεχιστεί. Τότε, σαν από μηχανής θεός, πετάγεται ένας εργάτης κατάκοπος από την κούραση σαν ήταν και λέει: “Μα γιατί βρε παιδιά δεν χρησιμοποιούμε λίγο λίπος να γλιστράνε τα καράβια μας πιο εύκολά;” Όλοι τον κοίταζαν αποσβολωμένοι και ξεκίνησαν να ζητωκραυγάζουν και να χειροκροτούν από τη χαρά τους. Όμως και αυτή η λύση δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί για πάντα.

Τα χρόνια περνούσαν και γίνονταν κατά καιρούς πολλές προσπάθειες για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της Διώρυγας χωρίς αποτέλεσμα. Το 1882, με επικεφαλής του κατασκευαστικού έργου τον Ούγγρο μηχανικό Μπέλα Γκέρστερ, η διώρυγα θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται και θα ολοκληρωθεί το 1893 με την οικονομική ενίσχυση της εταιρείας του Ανδρέα Συγγρού. Στα εγκαίνια της Διώρυγας, 23 Απριλίου του 1882, στήθηκε ένα μεγάλο γλέντι στο οποίο πήγε μέχρι και ο τότε βασιλιάς Γεώργιος ο Α’.  Έπειτα, ξέσπασε πόλεμος την Ελλάδα με τους Γερμανούς και όταν τελικά αποφάσισαν πως δεν μπορούν να συνεχίσουν άλλο γιατί είχαν χάσει αρκετό στρατό (1944), από τα νεύρα τους ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα που συνέδεε την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της Διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στο βυθό του προλιμένα. Το 1947, η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

Σήμερα, η Διώρυγα του Ισθμού, εκτός από μια εμπορική δίοδο, χρησιμοποιείται και ως τουριστικό αξιοθέατο με μεγάλη επισκεψιμότητα τουριστών από όλο τον κόσμο. Όπως θα έρχεστε στην κατασκήνωσή μας λοιπόν, κάντε μια στάση στον Ισθμό να θαυμάσετε αυτό το τόσο σημαντικό αξιοθέατο και φέρτε στο μυαλό σας την ιστορία του. Και αν είστε τυχεροί μπορεί να δείτε και κάποιο καραβάκι να διασχίσει τη Διώρυγα…

Ούφ! Ευτυχώς όχι πάνω σε κορμούς δέντρων.

Πηγές:

https://el.wikipedia.org/wiki/Ισθμός_της_Κορίνθου

https://www.kathimerini.gr/society/561334450/dioryga-korinthoy-ena-sygchrono-ergo-me-istoria-2-500-eton/